Læs Sydbanks kommentar til gebyrsag

I forbindelse med debatten om, hvorvidt danske banker har solgt investeringsprodukter, hvor omkostningerne overstiger det forventede afkast, har Sydbank netop gennemført en grundig undersøgelse af egne kunder. På baggrund af undersøgelsen kan vi konkludere:

    • I Sydbank har vi ikke solgt produkter til kunderne, hvor omkostningerne overstiger det forventede afkast
    • I Sydbank er vi fuldt transparente om priser og vi skilter med de samlede omkostninger, så alle kunder kan se, hvad det koster inkl. evt. underliggende omkostninger og moms
    • I december blev Sydbanks pensionspuljer kåret som de næstbedste i Forbrugerrådets blad Tænk

For at sikre, at der er fuld åbenhed om priserne ved at investere lavede Sydbank omkostningsberegneren.

Vi er optaget af, at vi altid tilbyder det rette produkt til kunden. Jeg mener vi har et virkeligt stærkt set up, med fuld åbenhed om, hvad det koster at investere, og med ordentlighed omkring vores rådgivning, hvor vi ikke rådgiver kunderne til at investere i produkter, hvor der ikke er en forventning om, at afkastet overstiger omkostningerne, siger investeringsdirektør Steffen Ussing.
Vi følger løbende vores produkter, forventningerne til afkastet og produkternes sammensætning. Viser der sig behov for justeringer, vil vi naturligvis gøre det.


Næste artikel